Mediji

(NE)TRANSPARENTAN RAD: Od 74 javna medija samo dva su podnijeli svoje finansijske izvještaje

Foto: pcnen.com
Azra Omerović

U periodu od 2011. do 2016. godine od 74 javna medija u Bosni i Hercegovini samo dva su dostavila sve izvještaje o radu i poslovanju Regulatornoj agenciji za komunikacije

Informacije o radu i poslovanju medija mogu uglavnom dobiti samo općinske i kantonalne vlasti kao osnivači, jer mediji izvještaje ne dostavljaju ni Regulatornoj agenciji za komunikacije BiH niti na zahtjev za pristup informacijama.

Od 74 javna medija, samo su RTV Zenica i RTRS dostavili sve finansijske izvještaje RAK-u, a 24 medija su od 2011.godine do danas dostavili samo po jedan izvještaj dok pet medija nije dostavio niti jedan. Ostali javni mediji dostavljali su RAK-u povremene, nepotpune i nepregledne finansijske izvještaje.

Odgovornost za izvještavanje o radu nije samo na medijima jer mediji podatke dostavljaju na osnovu zahtjeva RAK-a. Pravilima o pružanju medijskih usluga radija i audiovizuelnih medijskih usluga javni mediji su dužni da dostavljaju finansijske izvještaje RAK-u. Amela Odobašić, iz sektora za odnose sa javnošću RAK-a za Žurnal kaže da Agencija nije ni tražila izvještaje od medija.

- Agencija u prethodnom periodu nije insistirala na dostavljanju ovih podataka. Osnovni razlog je u tome što Agencija nema ni nadležnost ni kapacitete da analizira ili ocjenjuje ove izvještaje- kaže Odobašić.

Do sada sankcija nije bilo jer iz Agencije smatraju da su podaci o radu medija javni i da svi mogu da ih traže.

U POTRAZI ZA “JAVNIM PODACIMA”  

Da podaci o radu javnih medija i nisu tako javni pokazalo je Žurnalovo istraživanje. Finansijske izvještaje, koji nisu dostavljeni RAK-u, tražili smo od općinskih i kantonalnih vlasti koje su osnivači  medija. Od 62 poslata zahtjeva za pristup informacijama odgovore smo dobili na samo njih 26.

Na deset  zahtjeva Općine su odgovorile da se obratimo mediju jer ne raspolažu traženim informacijama.

Iako je sasvim evidentno da je Vlada Hercegovačko-neretvanskog kantona iz budžeta za 2014. godinu finansirala Radio Herceg-Bosne sa 252 hiljade maraka te isto planirala budžetom za 2015. godinu, služba za odnose sa javnošću Vlade HNK ostala je u čudu zašto se njima obraćamo za ove informacije.

- Vlada nema nikakve veze s tim, medij nikada nije dostavljao izvještaje niti treba jer vlada ne finansira rad ovog medija- kratko nam je saopćeno.

Isti odgovor smo dobili i od Vlade Brčko distrikta iako se iz budžeta svake godine isplaćuje 270 hiljada maraka za rad Radija Brčko.

-Obavještavam vas da sve informacije o izvještajima o radu i poslovanju JP Radio Brčko možete dobiti direktno od JP Radio Brčko, jer mi ne raspolažemo traženim informacijama- navedeno je u odgovoru Vlade.

PODACI JAVNO (NE)DOSTUPNI

Iz Općine Donji Vakuf uputili su nas da informacije tražimo direktno od medija. Iz Radio-televizije Donji Vakuf prvo su tražili objašnjenje za šta nam trebaju izvještaji, da bi nakon 12 dana odgovorili da nisu u mogućnosti dostaviti tražene informacije jer je u toku gašenje medija.

- Imajući u vidu da je JP RTV Donji Vakuf u fazi "gašenja" ne znamo koliko bi Vam uopće navedeni podaci bili relevantni- navedeno je u odgovoru.

Najotvoreniji odgovor dobili smo od Javnog preduzeća Radio stanica Drvar koji tvrde da su radili transparentno ali i njih je zanimalo za šta nam informacije o poslovanju trebaju.

- Bez obzira što po Zakonu o pristupu informacijama javnom organu nije bitna opravdanost zahtjeva, nama je itekako bitno obrazloženje istog- navodi se u odgovoru kolektiva Radija Drvar.

Odgovor Opštine Srbac nije bio ništa bolji. Kratko su odgovorili da izvještaje nemaju i da se obratimo mediju.

- Usljed problema vezanih za neredovno održavanje skupština opštine Srbac, izvještaji o radu javnih preduzeća i ustanova nisu razmatrani- navedeno je u odgovoru.

Općina Sanski Most jedina je Općina u BiH koja na svojoj web stranici ima pregledno objavljene izvještaje o radu i poslovanju Radio Sane.

S druge strane, Općina Ilijaš i Vlada Kantona Sarajevo objavljuju izvještaje o radu medija kojima su osnivači, međutim ti izvještaji duboko su zatrpani u materijale sa sjednica pa ih je skoro nemoguće naći.

Među onima koji objavljuju godišnje izvještaje o radu i poslovanju na svojoj web stranici su i javni servisi BHRT, RTRS i FTV.

Do sada teško dostupni javni podaci o poslovanju medija i plaćanje iz kantonalnih i drugih budžeta uskoro će biti još nedostupniji. Razlog - RAK nema vremena.


(zurnal.info)

Pročitajte više tekstova sa pojmovima:

Mediji, Općina Donji Vakuf, 0, Vlada HNK